dinsdag 7 april 2015

Frezen met grote frezen

Jaren geleden heb ik een keer gefreesd met kleine freesjes. Dat was om de geleiderails van de kledingwinkel te maken. (Klik op "de kledingwinkel" om de link te openen.)

Echt lekker ging dit niet. Het is uiteindelijke wel gelukt, maar ....

Nu ben ik erachter gekomen waarom het niet lekker ging.

In de eerste plaats was het hard hout en probeerde ik in één keer de gleuven te frezen. Je kan beter steeds een stukje dieper frezen.

En in de tweede plaats (en daar had ik helemaal niet bij stil gestaan) moet je het hout van rechts naar links langs de frees halen. Dat is mijn mijn frees in ieder geval zo.



Toen ik het bovenstaande plaatje op Tosec.nl tegen kwam, begreep ik ineens waarom het steeds zo moeilijk ging.

Als je de verkeerde kant op gaat met het hout (bij een freestafel) dan kan je het hout van de frees wegduwen. Ik ga even verder mer frezen. :D

Geen opmerkingen:

Een reactie posten