dinsdag 6 januari 2015

Werken met polymeer klei

Fimo is een voorbeeld van een polymeer klei.

De klei wordt hard als je deze (volgens de gebruiksaanwijzing) in de oven bakt.

Zolang je de klei niet bakt kan je het (in principe) weer zacht krijgen. Dat in principe heb ik tussen haakjes gezet, want het zal zeker zijn beperkingen hebben.

Er is overigens een ander merk waar dat niet voor opgaat. Dat zal je na openen in luchtdichte containers moeten opslaan. Als ik me niet vergis is dat Cernit klei. (Als ik me vergis dan hoor ik het wel van een van jullie.)

Omdat ik mezelf te goed ken heb ik dat nooit aangeschaft. En een tijdje terug heb ik ontdekt dat dat van Fimo toch echt wel een beetje waar is. De paashaas kon ik prima maken met oude Fimo. :D

Maar eerlijk is eerlijk .. eigenlijk is dat een beetje kinderachtig. En dus toen ik deze filmpjes laatst toevallig tegenkwam .. inspiratie!!! Ik zoek al tijden naar een goede manier om slangen te maken voor in De Zwarte Kat. Dus ik hoop over niet al te lange tijd daar tijd voor te hebben ... hoewel ik dat betwijfel.

Maar ik wil jullie mijn inspiratiebron niet onthouden:

Ok, het begon met het eerste filmpje. Ik ben dol op "steampunk" en dus ging ik kijken. (Steampunk is zoiets al van oude materialen in nieuws maken of nieuwe dingen pimpen met oude dingen.)


Toen zag ik (aan de beroemde en beruchte rechterkant van mijn Youtube scherm de volgende filmpjes:



De laatste is dus van de slang. Ik wil (ooit) de mijne iets kleurrijker maken. Anders zijn ze namelijk niet te zien in het huis. Maar zoals ik al zei: ooit. *zucht*

Bronnen:
https://www.youtube.com/watch?v=skCsfvgAtaw
https://www.youtube.com/watch?v=n-wqUn1Io-g
https://www.youtube.com/watch?v=5bn2TYLz5-0

Geen opmerkingen:

Een reactie posten