woensdag 4 november 2015

Zelf bakspray maken


Bakspray kan ik hier (in het Noorden) niet echt gemakkelijk vinden. Ja, van die kleine spuitbusjes van Dr. Oetker. Maar ja, daar schiet ik niet echt veel mee op (volgende week kan je lezen waarom).

Dus ben ik op zoek gegaan naar een recept om het zelf te maken:

Eén deel olie op 4/5 delen water en een plantenspuit. (Steeds goed schudden voor gebruik)

Zoals je kan lezen in het originele recept wordt er gekookt gedestilleerd/gefilterd water gebruikt.
Ik vraag me af of dat met het Nederlandse leidingwater echt nodig is. Misschien wel als je hard water hebt om te voorkomen dat de plantenspuit blokkeert. Nou ja, daar zal ik snel genoeg achter komen.

Mocht je het willen gebruiken om eten klaar te maken, plak er dan wel een sticker met datum op en werk hygiënisch. Het is in de koelkast maar een week houdbaar!

Maar voor mijn nieuwe project is dat niet echt een probleem.

Wordt vervolgd ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten